Los Angeles Metrosu Metro Hatları ve Otobüs Sistemini İzlemek için Hiperwall Video Wall çözümünü kullanıyor. Hiperwall çözümü LA Metro ağını izlemek için kullanılıyor. Durumsal farkındalığı arttırarak kazalara daha hızlı müdahale imkanını desteklemek üzere kurulan sistem, pek çok hayat kurtarıyor.

Durum 2012 yılında LA Metrosu durumsal farkındalığı arttırmak, otobüs ve tren hatlarındaki verimsizliği çözmek için, video wall'ların merkezi bir bileşen olduğu Acil Operasyon Merkezi (AOM) yaratmaya karar verdi.
Çözüm LA Metrosu, binasının altıncı kattında 6 x 2 Hiperwall® video wall sisteminin kurulumunu gerçekleştirdi. İkinci bir 3 x 2 video wall, yönetim toplantıları için yirmi altıncı kata kuruldu ve üç ekran altıncı kattaki AOM merkezine fiziksel olarak kurulan video wallar'dan ayrı olarak konumlandırıldı Video Wall sistemindeki her bir . ekran 55" LCD ekrandan oluşmuştu.

Sonuçlar 2012'den beri, Hiperwall yazılımı LA Metrosu için gelişmiş izleme kabiliyetleri sağlamış, bu sayede kazalara daha etkili müdahale imkanı sunulmuştur. Video wall sistemi LA Metrosu çalışanlarına ve güvenlik güçlerine olaylar ve kazalar hakkında görüntü istihbaratı sağlamaktadır. Hiperwall sistemi LA Metro çalışanlarına, büyük kazalarda hızlı tepki verme olanağı sunmaktadır. Acil durumlar haricinde sistem eğitim, video konferans ve vaka analizi için kullanılmaktadır.

LA Metrosu Hakkında - Arka plan LA Metrosu raylı sistemlerini ve otobüs hatlarını, günde 1.5 milyondan fazla insan gidecekleri yere ulaşmak amacıyla kullanamaktadır. Brookings Institute, Los Angeles metrosunu, kamu ulaşım hizmeti veren yüz en büyük ulaşım ağı arasında göstermektedir. LA Metrosunun görevi; şehir sakinlerinin, bir yerden bir yere, en az maliyetle, güvenli bir şekilde seyahat etmesini sağlamaktır. Bu görevi yerine getirmek için, hızlıca operasyonel kararlar almak ve ulaşım ağının verimliliğini ve güvenliğini arttırmak gerekmektedir. Meydan Okuma Hiperwall video wall sisteminden önce, LA Metro'su iki kapalı devre TV video sistemi kullanmaktaydı. Bu sistemlerden birisi raylı sistemlerin opersayonu diğeride otobüs hatlarının operasyonunun izlenmesi içindi. Her bir operasyon grubu, diğerinin video görüntüsünü göremiyor, sadece telefonları ile çekmiş oldukları görüntüleri yine telefonlarıyla paylaşmaktaydılar. Ek olarak her bir grup sadece tek bir adet 42” ekrana sahipti, bu ekranın sınırlı görsel alanı yüzünden, sıklıkla birden fazla gözlemci kaza yerini ziyaret etmek zorunda kalıyordu. 2012 yılında, LA Metrosu, Hiperwall yazılımı ve video wall sistemi satın aldı.
Alt ıncı katta LA Metro çalışanları hangi görsel istihbaratın LA Metro yöneticileri için önemli olduğuna karar veriyor ve yirmi altıncı katta bulunan yönetici bilgilendirme odasındaki video wall'a bu içeriği yönlendiriyor.

LA Metro'su, 55" LCD ekranlardan oluşan, 6 x 2 Video Wall'lardan oluşan Hiperwall sistemi kurdu. (6.kattaki odanın duvarına yapılan kurulumda ekranlar fiziksel olarak ayrı ayrı kurulmuştu.) Bir diğer sistemde yönetim toplantılarında kullanılmak üzere 3 x 2 konfigürasyonunda 26. kattaki toplantı odasına kurulmuştu.
Sistemdeki tüm video wall ve ekranlar, merkezi kontrol istasyonu tarafından yönetilmekte olup, yönetim toplantı odasına, sadece seçilen ve önemli olaylara ait görüntüler yönlendirilmekteydi.
Sonuçlar
LA Metro'su hem raylı sistemler hemde otobüs hatlarını izleyen video kameralardan gelen görüntülerin tek bir video wall'dan eş zamanlı olarak izlenmesini temin etmiş oldu.
Videowall ekranlarının büyük boyutları sayesinde LA Metro çalışanları ve güvenlik güçleri daha fazla görsel bilgiye tek seferde bir iki tıklamayla ulaşabilmekte ve durumsal farkındalığı en üst seviyeye taşımaktadır.
Bugün, 215 farklı video kameraya ait akış, Hiperwall video wall sistemini beslemekte ve bu görüntüler sadece bir iki tıklamayla istenen şekilde eş zamanlı olarak izlenebilmektedir.
Hiperwall yazılımı sayesinde LA Metro çalışanları hangi kameraya ait görüntü yada görüntülerin video wall ekranlarından isterse son derece basitçe bu isteklerini gerçekleştirebilmekteler.

Komuta kontrol merkezi çalışanları izlemek istedikleri kamera görüntüsünü video wall da istedikleri bir bölgeye ekleyebilir, görüntüyü kaldırabilir, boyutunu değiştirebilir ve pozisyonuyla oynayabilirler.

“Hiperwall kullanmadan önce bir kazayı izleme kabiliyetimiz son derece sınırlıydı.” diyen Quach. “Güvenlik güçlerine ihtiyaç duyulan kazalarda, tam olarak kaç görevli polise ihtiyacımız olabileceği konusunda doğru kararları veremiyorduk. Şimdiyse video görüntüleri sayesinde olay hakkında son derece detaylı bilgi alabiliyor ve yeterli sayıda güvenlik görevlisini yönlendirebiliyoruz.. Ancak daha önce kullanılan sistemde daha az olay görüntüsü aldığımız ve bu görüntüleri yeterli şekilde izleyemediğimiz için durumsal farkındalığımız son derece zayıftı. Hiperwall yazılımı sayesinde çok daha hızlı ve verimli bir şekilde olaylara müdahale edebilme kabiliyeti kazanmış olduk.” 

Hiperwall çözümü LA Metro'sunda gerçekleşen küçük kazalarda komuta kontrol ekibine yardımcı olurken, Hiperwall’un asıl amacı büyük bir kaza felaket durumunda LA Metro’sunun temel aracı olarak LA Metro görevlileri ve güvenlik güçlerinin durumsal farkındalığını en yüksek seviyeye getirmektir. Acil Operasyon Merkezi, çok büyük bir felaket yada kaza olmadığı durumlarda, tam olarak aktif olmamaktadır.Ancak birkez büyük bir kaza, video walllar üzerinde görüntülendiğinde, LA Metro müdahale ekibi video wall ekranlarında, tüm olayı izleyebilmektedir.Müdahale ekibi, güvenlik kuvvetleri ve acil durum birimlerini, alarm durumuna getirip, olay bölgesine sevk edebilmektedir. Video Wall çözümü aynı zamanda küçük yada büyük kaza ayrımı olmaksızın video konferans kabiliyetleri sayesinde, LA Metro genel merkezi ile güvenlik güçleri, mobil operasyon ve komuta kontrol merkezi arasında iletişim

LA Metrosu için Hiperwall'un diğer bir yararıda vide wall'larda sosyal medya aktivitelerinin izlenmesidir. “Sosyal medya aktivitelerinin, Hiperwall vasıtasıyla izlenmesi, LA Metro operasyon merkezine temel yararı; atılan tweet'lerden ve onların yer bildirimlerinden toplanan bilgi ve diğer iletişim yolları sayesinde gelen bilgilerle, güvenlik kuvvetlerinin bu bölgeye yönlendirilip yönlendirilmemesi kararının alınmasıdır.” şeklinde konuşan Quach. “Bazı durumlarda sosyal medya sayesinde, doğru olmayan bilgileri ortaya çıkarabiliyoruz.” diyerek çözümün farklı bir yararına değinmiştir. Acil olmayan sakin zamanlarda video wall eğitim ve bilgilendirme gibi farklı amaçlarlada kullanılabilir. Hiperwall, LA Metro çalışanları, güvenlik görevlileri ve otobüs hatları şefleri tarafındanda, senelik eğitim ve test çalışmaları için kullanılabilir. Videolar, online kaynaklar ve sunumlar, Hiperwall sistemi kullanılarak yapılabilir. Seçilen kaza görüntüleri izletilerek eğitim sürecinin bir kısmında bu kazalar hakkında bilgi aktarılabilir. Hiperwall aynı zamanda potansiyel hizmet gecikmeleri ve aksamaları hakkında ulaşım hatlarını kullananlar tarafından sosyal medya ve PA sistemi kullanılarak yapılan paylaşımların izlenmesindede kullanılabilir.